Pages

Thursday, October 13, 2011

Rezeki

semenjak kebelakangan ini,
aku sangat happy,
rezeki tawaran kerja
mencurah2 datang.
yang terbaiknya semua area JOHOR.

ya aku memang ada plan untuk balik ke Johor.
tak kisah JB or Batu Pahat atau Kluang.
Asalkan tanah JOHOR.
True Blue Johorean.
"wa Kempas mari"

2 minggu yang lepas
aku telah ditemuduga,

oleh Sykt pengilang pakaian.
di Batu Pahat.
OEM untuk Pakaian jenama NIKE.
untuk dipasarkan luar negara.
mahupun tawaran dia kurang

dua ratus ringgit dari gaji
aku  sekarang,
tak kisah,
janji aku dapat balik kampung.

dia berminat dengan hasil kerja aku,
portfolio aku habis dia belek selama berjam2.
bertalu2 soalan yang diajukan kat aku.
nasib baik aku boleh jawab.
aku pernah bekerja dengan kilang.

aku diterima!!

dia janji untuk beri sebulan lebih masa
untuk aku selesaikan birokrasi kat sini.

dan tadi.....
tut tut...
terima panggilan dari sebuah SPORTS RETAILER
terbesar kat Malaysia,
berpengkalan kat Skudai JB.
aku diterima temuduga.
hari isnin ini.
jam 10 pagi.
untuk jawatan Manager A&P
suatu yang baru bagi aku.
doakan aku success.


-amen-

No comments:

iklaneka